2011. július 5., kedd

Lauren Kate: Torment

Honnan hallottam róla?
Elolvastam a Fallent, ( találhatsz róla bejegyzést )  aztán elutaztam egy olyan kisvárosba, ahol még mozi sincsen. Hát nem volt mit tenni, elővettem a Fallen második részét, amit valami isteni sugallat hatására tehettem el, mert későbbre terveztem az elolvasását.
5/5pont
Miért?
Újból csalódnom kellett Kateben, de ezúttal kellemesen:). Lehet, hogy csak a lehetőségek hiánya tette, de ezt a könyvet sokkal érdekesebbnek, és sokkal könnyebben olvashatónak találtam. Bár ez is meglehetősen kiszámítható volt, és tele volt bakikkal, amelyek nagy része onnan származott, hogy Kate kissé elfelejtkezett arról, hogy mit is írt a sorozat első kötetébe. A cselektménnyel kapcsolatban csak annyit, hogy hála a jó Istennek, nem tudjuk meg az epilógusból az egészet, csak egy szerves részét, de hát ahhoz már igazán hozzászokhattunk, viszont ez sincsen úgy kidolgozva, mint mondjuk Cassandra Clare cselektményei, vagy, hogy ne csak mindig őt hozzam fel, mondhatjuk Kate Mortonéit is. A történettel nem volt semmi bajom az ég világon, szórakoztatónak találtam, nem volt vontatott, az első résszel ellentétben, és voltak dolgok amik nem voltak egyértelműek az első oldaltól kezdve, és a könyv nem azt mesélte el, hogy szeretett főhősünk Luce, miként jön rá egy titokra, amelybe Kate minket beavatott a prológusban. Az egyetlen nagy hibája az volt, hogy a dolgok periódikusan ismétlődtek. Nem viccelek! Először Luce szenved, hogy nincs ott Daniel, aztán megérkezik Daniel, smárolnak egy sort, végül pedig belekavarodnak egy nagy veszekedésbe, általában arról, hogy Daniel miért nem mond el Lucenak dolgokat. Végül valamelyikük megsértődik, és elmegy. nagyon classy-ass!:D
Amit utáltam:
A Miles-dolog!!! Ez már megint mi??????? olyan volt, mintha Kate megalkotta volna Cam szöges ellentétét, és most azt szeretette volna bele Luceba, egy pár óra alatt. Miles karakterével különben nem volt semmi gondom. Ő is sablonos volt, mint az összes többi a sorozatban, de legalább már motivációkat adott egy párnak Kate. A Luce-Miles barátsággal az az egyetlen bajom volt, hogy abban a pillanatban, amikor Miles megszólalt tudtam, hogy na akkor itt el fog csattanni egy csók amit Daniel látni fog és menni fog a dráma. Ehhez a storyhoz nekem eszembe nem jutna hozzádobni ( mert azt csinálta! kb átváltoztatta a jellemzést és bemásolta Cam nyomulását ) egy harmadik embert! Ráadásul mégegyet!!! Komolyan mondom tetszett a könyv, de félek elolvasni a következő rész, mert szinte biztos vagyok benne, hogy ott is lesz valaki, aki belészeret Luceba az első pillantásra, és kész a dráma!
Ami jó volt:
Tetszett az egész kitaszítottak ( angolban outcasts:///// ) dolog, főleg amikor Cam megölt egyet Noyo-pointban, és a csata a végén. Bejött ez a dolog, hogy üres a szemük, de érzik Luce lelkének a lángolását.
A másik dolog ami nagyon jól volt megírva, az a Cam titok vagy nem tudom, hogy mondjam. A prológusban Daniellel megölnek egy embert valamiért, és Daniel mondja Camnek, hogy tisztában van vele, hogy miért kell neki Luce, de soha nem fogja megkapni. Ez volt az a momentum amikor azt gondoltam, hogy na akkor ez lesz a titok, amit majd Luce fog próbálni kitalálni, aztán amikor nem mondták ki, sem az epilógusban, sem az első 100 oldalon nagyon megnyugodtam!!!:))))
Várom a folytatást?
Igen!!!:) Bár az újabb szerelmi háromszögtől kicsit félek, de ezen kívül nagyon várom, ugyanis a múltban fog játszódni, ha minden igaz. Ha nem nagyon csalódott leszek, ugyanis nagyon nagyon nagyon szeretem a történelmi regényeket!!!!!!!:))))) Na szóval a végső csata végén, a kitaszítottak magukkal akarják vinni Lucet, mert, hogy ő a kulcsuk a Mennybe jutáshoz, mert ő az ár. ( You are our entrance to Heaven! You are the price ) nem tudom, hogy ez erre akart-e vonatkozni, mert ugye Luce vezetékneve a Price. De nagyon reméllem, hogy Kate ki akar, és ki is fog ebből hozni egy olyan relytélyt, amit sejtek, hogy mögötte van. Na szóval kényszeríteni akarják a mi Luceunkat, hogy velük menjen, és végül ezt Miles oldja meg aki kivetíti Luce tükörképét, és az elmegy velük. De Lucet megérintik a kitaszított szavai, hogy hagyjon itt mindent, mert itt túl sok a hazugság, meg ilyenek, ezért megidáz egy hírmondót, ( announcer:///// ) és azon keresztül elutazik a múltba. Történetünk, pedig ott ér véget, hogy Daniel utána megy.:)))) Szóval nagyon várom, hogy Kate ebből mit fog kihozni, és nagyon remélem, hogy nem csinál egy újabb szerelmi háromszöget, mert az már nagyon gáz lenne.
Általában az egészről:
Zárásképpen azt mondanám, hogy Kate kitett magáért. a Fallen után egy hasonlóan vontatott, izgalom-mentes regényre számítottam, ami esős időben, egy olyan kisvárosban, ahhol még mozi sincsen jó ha kéznél van, de amúgy ha süt a nap, nem szabad bentmaradni miatta. Ehelyett kaptam egy érdekes, kicsit izgalmasabb, és néhány helyen vicces regényt. Szerintem érdemes elolvasni. Főleg a Fallen után nagy felüdülés:D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése