2011. július 26., kedd

Cassandra Clare - Clockwork Angel

Honnan hallottam róla?
Nagy Cassandra Clare rajongó vagyok, és bele voltam betegedve, hogy nem jelenik meg a MI következő része csak jövőre, úgyhogy gondoltam amíg várakozok legalább ezt elolvasom.
6/5
Miért?
A MI olvasása után, mindenki magamat is beleértve valami olyasmit várt, mint azok a könyvek. Olyan szerelmi szálat, ami a könyv legelejétől egyértelmű, és senki sem kérdőjelezheti meg. Ehelyett valami sokkal bonyolultabbat, valami sokkal titokzatosabbat kaptunk.
Az első dolog ami azonnal mássá teszi az egészet, az az, hogy kicsit kevesebb, mint 150 évvel játszódik hamarabb. Ismerjük valamennyire azt a világot, tudjuk, hogy akkor mi volt. Sokkal korlátozottabbak voltak az emberek, így a szerelmi szál sem bontakozhat ki annyira, mint a MI-ben. A másik dolog, hogy itt szintén egyértelmű, hogy kit fog választani a főhősünk, de nem annyra, mint a MI-ben. Főhősünk Tessa Will Herondalehez vonzódik, és valószínűleg a legtöbb ember is, aki olvassa a könyvet, de sokkal erősebb ellenfelet kapunk itt, mint Simon volt. Annak idején a Simon-Clary kapcsolat olvasásakor legszívesebben sírva fakadtam volna, és elkezdtem volna ugrálni a könyvön, de itt semmi ilyet nem éreztem. Jam, a „harmadik” ember:D sokkal jobbfejebb, mint Simon, és menőbb is. Míg Will arrogáns, de annál jobbképűbb, Jam nagyon kedves, és nem is csúnya. Jamet Clare úgy írja le, hogy ezüstös színei vannak, ezüst a haja, meg a szeme... Ez nekem kicsit Jacet juttatta eszembe, mármint olyan volt, mintha az ellentéte lenne Jam. Külsejében, és jellemében is. Kiváncsi vagyok, hogy ezzel mit fog kezdeni Clare.
Úgy egészében azért, annyira kibontakozott a szerelmi szál, hogy kaptunk egy pár csókjelenetet, és Will meg is mentette Tessát a végén, és egy pillanatra leengedte a falakat maga körül. Ezt nagyon szeretem Clareben, hogy a karakterei ha bunkón viselkednek, az nem azért van, mert alapból bunkók, és ezt mindig meg is mutatja.
Egészében érdemes elolvasni!:)))))
H.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése